Radujeme se z toho, že na tématu bezpečné prostředí pro učení "nekutáme" jen sami zevnitř školy. Zveme k tomu i mistry zvenčí. Včera jím byl Tomáš Jireček. Díky za inspiraci a přispění k adaptačnímu týdnu na druhém stupni.
A jak vše kometoval Tomáš Jireček?
Raduju se po každý, když se potkám s učiteli, kteří přemýšlí o třídě takhle nějak: Je potřeba, aby se žáci cítili ve škole dobře a bezpečně. Je potřeba se starat o vztahy. Je potřeba do toho investovat čas a energii. Vyplatí se to. Lépe se tam učí. Děti se lépe učí. Plus to má mrak dalších benefitů.
A tak jsem vděčnej, že jsem se včera a dneska mohl potkat s mladejma lidma z druhého stupně Školamyšle. Byla to radost dumat s nima třeba nad tím, co se ve škole opravdu chtějí naučit a co k tomu potřebujou. Improvizační techniky se dají skvěle aplikovat i na adapťák.
Vím, že v pracovních týmech to funguje principiálně velmi podobně. Kdybyste něco takového potřebovali, ať už do školy nebo do práce, dejte vědět. Tohle dělám moc rád.